2018-05-24 |

En dag på Entiros med Nadire @FlowSupport

Nadire@2x

 

        Nadire som sitter på supporten har delat med sig hur en dag kan se ut för henne på kontoret i Linköping.


 

 

08.20
När jag anländer till jobbet startar jag dagen med en kopp karamellvanilj-té
som luktar som kolaremmar enligt mina kollegor, mums! Då har jag energi och är beredd på det mesta. 

På vägen till rummet loggar jag in i supportgruppen på telefonen, för att kunna ta emot kundsamtal. Sedan sätter jag mig vid skrivbordet och börjar med att gå igenom morgonens mejl. Jag kollar snabbt igenom om jag har fått svar på de ärenden jag tidigare har arbetat med och om det har kommit in något nytt. Därefter lägger jag upp nya ärenden i Jira. Samtidigt försöker jag snabbt få ett hum om vilket som är mest kritiskt för att kunna prioritera dem först. Jag öppnar även övervakningssystemet och incidenthanteringsverktyget, för att se vad som behöver hanteras. 
Skärmavbild 2018-05-07 kl

09.00

Varje morgon har vi daily-möte inom supporten. Under detta möte diskuterar vi hur belastningen för närvarande ser ut gällande inkommande ärenden, samt sådant som har larmat i övervakningssystemet och incidenthanteringsverktyget.

Direkt efter detta hoppar jag in i en av de andra teamens daily-möte för att höra efter vad som är aktuellt där.
Jag rapporterar även vad som är nytt från supporten, det kan handla om ärenden som vi har lagt över på teamet.
Alla ärenden vi lägger på de andra teamen skriver vi upp på tavlan bakom oss, för att man inte ska behöva fråga varandra varje morgon om någon har lagt över ett nytt ärende på teamen. Dessutom får man en bra översikt och lätt kan markera de som är kritiska.
Skärmavbild 2018-05-07 kl2

10.00
Under förmiddagen sitter detektivhatten på och det är fullt upp med felsökning för nya ärenden som har kommit in under morgonen. Det kan också handla om tidigare ärenden som vi har väntat på svar från tredje part, innan man kan fortsätta. Ibland spenderar man istället hela förmiddagen med en request fullfillment istället för incidenter. Dessa kan ta ett par timmar eller till och med dagar, ofta får man arbeta parallellt med flera ärenden.

12.00
Magen kurrar och det är dags för lunch! Då springer man nästan till köket och kastar sig över sin matlåda,
De flesta går på lunch ungefär samtidigt och vi brukar sitta tillsammans i köket, även om man köper med sig mat brukar vi ta med oss den till kontoret.

15.00
Under eftermiddagen kan det hända att man sitter med samma ärenden samtidigt som man svarar på nya, precis som under förmiddagen. Sen är det ju fika 15.00! Vi har den turen att ofta finns det glass eller kakor man kan belöna sig med.

 

17.00
Då slutar passet för oss i supporten och det är dags att logga ut från samtalsgruppen.
Ibland sitter jag kvar längre då jag kommer lite över 08 på morgonen eller för att jag har saker jag vill avsluta innan jag lämnar kontoret.

Skärmavbild 2018-05-07 kl1

 




 

Läs vidare