CMO:er och CIO:er går ihop för att höja den mänskliga upplevelsen

"Den nya världen av marknadsföring är personlig, kontextualiserad och dynamisk." Som CMO håller jag helt med om detta och vi måste sträva efter en bättre mänsklig erfarenhet (human experience) för våra kunder och användare.

Kolla in Deloittes artikel om "Beyond Marketing: Experience Reimagined". I den nya världen av marknadsföring– den anpassade, kontextualiserade och dynamiska – Samarbetar CMO:er med IT för att få kontroll över den mänskliga erfarenheten inom bolaget med en hel arsenal av erfarenhet-fokuserade marknadsföringsverktyg.

Men hur realiserar vi denna personliga interaktion och erfarenhet för våra kunder? Utan ett öppet applikationsnätverk som gör det möjligt att samla data från och för dem som behöver det, kommer det inte vara möjligt.

Att ansluta applikationer till ett öppet applikationsnätverk är nyckeln för varje CMO för att utnyttja möjligheterna till "Beyond marketing". Hör av dig om du vill veta hur ;)